Label

Tinggalkan pesanan anda di sini!

Sabtu, 14 April 2012

PBS Matematik : Contoh pelajar yang dapat Band 6


Band
6
Tahu, Faham dan Boleh Buat dengan Beradab Mithali
Murid-murid melaksanakan sesuatu
 kemahiran pada situasi baru, 
dengan mengikut prosedur atau
 secara sistematik, bersikap 
 positif dan berupaya menjadi 
 contoh

 

7 ulasan:

  1. Perlu diingatkan juga...pelajar band 6 bukan setakat mampu menjawab dan share ilmunya dgn rakan-rakan lain malah tingkah laku serta adab beliau perlu turut diambil kira...seperti sifat tolong menolong, amanah, hormat guru...then baru boleh bagi 6. kalau dak satu sbp dan mrsm boleh band 6 kerana mereka memang cerdik pun...adab sopan belum kira lagi.

    BalasPadam
  2. semua budak sbp dan mrsm tu boleh keluarkan rumus sendiri ker? semua mereka boleh mengira dengan kaedah baru yg tidak diajar oleh guru ke?

    BalasPadam
  3. Salam.. nak kongsi pandangan... untuk band 6, saya rasa panitia perlu menyenarai pendek pelajar sekolah untuk ditaksir. Pentaksiran pula boleh dibuat dengan memberikan tugasan atau kerja projek dan perlu dipersembahkan, mungkin dengan mengadakan pameran disekolah atau semasa perhimpunan sekolah. Selain itu, mungkin juga boleh melantik pelajar yang disenarai pendek ini sebagai tutor dan memberikan beberapa orang pelajar lemah untuk dibimbing dan pelajar lemah ini akan diuji setelah dibimbing oleh mereka dalam masa yang telah ditetapkan dan jika pelajar lemah ini menunjukkan peningkatan ketara maka Tutor boleh dianugerahkan Band 6.

    BalasPadam
  4. cikgumai, tq for the info n idea.... first time shaz dgar cadangan begini sbb b4 this hanya dengar istilah "pelajar buat rumus baru"

    BalasPadam
  5. LPM kena buat penjelasan tentang band 6 ni... lain sekolah lain mahzab...tak pasal-pasal murid jadi mangsa... terma "penemuan baru" emmmmm terlalu subjektif & BESAR...

    BalasPadam
  6. maknanya susah jugak nak dapat band 6..atau kita yang buat ia jadi susah..

    BalasPadam

Tinggalkan komen jika sudi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komen