Label

Tinggalkan pesanan anda di sini!

Ahad, 10 Mac 2013

Penambaikkan SPPBS 2013

Kita telah sedia maklum bahawa SPPBS sudah boleh akses oleh SU Peperiksaan awal bulan ini. Manakala, bagi menu guru matapelajaran, akan dibuka mulai 15 Mac 2013 seperti memo di bawah ini.

Dimaklumkan bahawa SPPBS dibuka kepada SU Peperiksaan mulai 1 Mac 2013

Sehubungan dengan itu, SU Peperiksaan perlu melaksanakan perkara-perkara berikut dalam tempoh 1 Mac 2013 sehingga 15 Mac 2013:
a. Mendaftar dan menjana kata laluan Pengetua/Guru Besar/Penolong Kanan ke SPPBS (kali pertama).
b. Mendaftar kelas dan menjana kata laluan Guru Kelas 2013 ke dalam SPPBS.
c. Mendaftar/Mengemaskini mata pelajaran dan menjana kata laluan Guru Mata Pelajaran 2013 ke dalam SPPBS. 

* Menu Pengetua/Guru Besar/Penolong Kanan dan Guru boleh diakses mulai 15 Mac 2013 setelah segala urusan Daftar Guru oleh SUP selesai. 
 
-Lembaga Peperiksaan dan Bahagian Pengurusan Maklumat-


 Dari laman, SPPBS, senarai-senarai penambaikkan sistem pada tahun ini adalah seperti berikut.

1. Paparan kemasukan prestasi murid Mengikut Eviden - Senarai semua murid dan kemasukan prestasi di dalam satu paparan sahaja (wujudkan marksheet).

2. Guru Tingkatan (sekolah menengah) yang berdaftar dengan APDM akan terus mendaftar murid sekali sahaja ke dalam menu Non Akademik.

3. Penggunaan warna yang kontra bagi tanda “√” sebelum guru memasukkan prestasi dengan warna selepas kemasukan prestasi dilaksanakan.

4. Mewujudkan butang KEMASKINI dan BATAL pada menu Pengetua/Guru Besar/Penolong Kanan bagi tujuan pengemaskinian atau pembatalan prestasi murid.

5. Data pada menu Statistik yang boleh dimuat turun dan dieksport ke dalam format Excel.

6. Fungsi Daftar Guru Kelas pada Menu SU sekolah rendah untuk urusan pemantauan dan cetakan pelaporan oleh Guru Kelas.


Komen 
Disebabkan kita semua belum lagi dapat menggunakan sistem baru ini, jadi kita tunggu 15 Mac nanti. Namun, dalam senarai penambaikkan tersebut, rasanya ada penambahbaikkan yang tidak patut diadakan iaitu nombor 4.  Band pelajar dipertanggungjawabkan sepenuhnya ke atas guru matapelajaran. Namun, jika ada pihak lain yang boleh mengemaskini atau membatalkan band yang telah diisi oleh guru matapelajaran bermakna, tanggungjawab tersebut tidak lagi 100% di atas bahu guru jika berlaku apa-apa yang tidak diingini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen jika sudi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komen