Label

Tinggalkan pesanan anda di sini!

Sabtu, 8 November 2014

Cara buat rayuan egtukar

  1. Sediakan satu surat rayuan format surat rasmi macam biasa. Tujukan surat terus ke unit menengah atau unit rendah  masing-masing. Boleh je nak letak nama pgawai atau pun tak. Jika nak letak elokknya letak nama ketua unit men dan ketua unit rendah.
    Tajuk surat rayuan contohnya berbunyi "RAYUAN SEMAKAN SEMULA PERMOHONAN PERTUKARAN DARI SMK XXXXX, JOHOR KE NEGERI TERENGGANU BAGI SESI JANUARI 2015"
Ketua unit menengah En Haris bin Yahaya
Ketua unit rendah En Sohimi bin Othman
KPP unit menengah Dr Jafri bin Abu

2. Kenalkan diri, nombor IC, nombor siri pertukaran, dari mana nak ke mana. Nyatakan tujuan utk merayu dan jelaskan secara ringkas alasan ingin bertukar.Cerita semua pengalaman mengajar  dan subjek yang pernah diajar. Ayat dalam surat rayuan ke arah merayu simpati pihak KPM bukan memarahi pihak KPM, menyindir atau mencabar KPM.
3. Surat SEELOKNYA ditandatangan oleh GB/Pengetua masing-masing dengan sedikit ulasan seperti 'disokong' 'mohon dipertimbangkan' dll. TETAPI jika tiada pun tak apa. Dalam surat tersebut, boldkan alasan ingin bertukar supaya mudah dibaca oleh pengawai KPM. Seperti juga samada melalui pengetua atau tidak. Itupun bergantung kepada cikgu sendiri. KPM tidak menetapkan syarat, surat rayuan mesti melalui pengetua.
4. Kepilkan surat rayuan bersama borang egtukar dan semua lampiran bukti yang lain. Surat gagal dlm egtukar online tu xperlu letak pun.
5. Boleh pos, faks or pergi sendiri ke KPM.
Sektor Pengurusan Sekolah Menengah,
Bahagian Pengurusan Sekolah Harian,
Kementerian Pendidikan Malaysia,
Aras 4, Blok E2, Kompleks E,
Pusat Pentadbiran Kerajaaan Persekutuan,
62604 Wilayah Persekutuan Putrajaya
Nombor fon 0388849500
Nombor faks 0388886673

Sektor Pengurusan Sekolah Rendah,
Bahagian Pengurusan Sekolah Harian,
Kementerian Pendidikan Malaysia,
Aras 3, Blok E2, Kompleks E,
Pusat Pentadbiran Kerajaaan Persekutuan,
62604 Wilayah Persekutuan Putrajaya.
Maklumat untuk berhubung dengan pengawai KPM yang menguruskan pertukaran boleh dirujuk di page www.moe.gov.my , pilih direktori, klik Bahagian pengurusan Sekolah harian dan pilih unit sekolah rendah atau sekolah menengah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tinggalkan komen jika sudi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komen